De DTC (Drents Touringcar Championship)


In diverse klassen kunnen de meest uiteenlopende toerwagens starten. En vooral veel kilometers maken. Want elke racedag zijn er twee wedstrijden. Met op de eindstreep de zeer prestigieuze Bartje Bokaal.

Een ex-Cupauto als de Suzuki Swift, Alfa 156 of Clio in de schuur? Een Saker, Porsche of BMW in racetrim die stof staat te happen? De bandjes op spanning, het olie op peil en de zespuntsgordel weer dicht.

Het DTC (Drents Touringcar Championship) is in 2012 van start gegaan. Naast de Zilhouette Cup en de BMW Ooperon Cup zal de DTC cup op de wedstrijddag twee keer aantreden.

Omdat het om officiële wedstrijden gaat dienen alle auto’s KNAF goedgekeurd te zijn. En de rijders moeten beschikken over een racelicentie die via Advanced Driving School is te halen.

Op elke wedstrijddag zal de DTC twee races tellen die bestaan uit twee wedstrijden van mininaal 45 minuten. Dat geeft niet alleen heel veel racekilometers, maar biedt tevens de mogelijkheid om met twee rijders af te wisselen en kosten te delen.

Daarbij komt dat ACNN met de DTC voor roemruchte circuits kiest. Assen fungeert met meerdere wedstrijden als thuisbasis. Het circuit in Zandvoort en het belgische circuit Spa worden dit jaar ook aangedaan.

De organisatie gaat uit van acht evenementen per jaar gehouden in de tijdspanne april-oktober.

Met deze toerwagenklasse biedt ACNN de mogelijkheid tot veel racekilometers op top circuits met auto’s van lowbudget tot exclusief. Tal van toerwagens, die nu vanwege een opgeheven raceklasse in de garage staan, kunnen hun tweede leven op het circuit maken.

Het geluid van de auto’s moet voldoen aan de strenge eisen van het circuit.

Laat iedereen een standaard uitlaat monteren zodat we in ieder geval veel kunnen rijden.