Zilhouette Cup

Op zoek naar een nieuwe uitdaging?
 
 

Close competition, betrouwbaarheid, lage runningkosten en vooral veel plezier is waar deze cup voor opgezet is.
Gebouwd met de perfecte balans tussen runningkosten en plezier is Zilhouette dé auto om je eigen grenzen te verleggen. De met de hand geproduceerde auto, met een in eigen huis ontwikkeld chromolybdeen buizenframe inclusief geïntegreerde rolkooi, is FIA en KNAF goedgekeurd. Dit betekent dat de auto geschikt is voor elk circuit in binnen- en buitenland. De voorspelbare wegligging in combinatie met een zeer gunstige PK/Gewichtsverhouding maken het tot dé ultieme rijdersauto.

Met de karaktereigenschappen en afstelmogelijkheden van de Zilhouette, is het de perfecte doorstroom vanuit elke toerwagenklasse. En met de laatste ontwikkelingen voor seizoen 2017 zijn rondetijden van 1:56 op het circuit Assen haalbaar. Over de lage “running cost” zult u zich verbazen.

Een racedag bestaat uit twee keer twintig minuten training en twee keer een endurance-race van één uur. Tijdens de endurance-race is er een verplichte pitstop met eventueel een rijderswissel. Het voordeel van samen rijden is dat de kosten kunnen worden gedeeld. Enorm veel racen op één dag dus.

 
Nieuwsgierig geworden? Zelf op zoek naar iets nieuws voor 2017? Kom gerust langs en overtuig uzelf. Neem contact met ons op voor meer informatie en vraag naar de voorwaarden. www.zilhouette.nl

Zilhouette Racing heeft nog een aantal Stoeltjes vrij in de Zilhouette Cup voor komend seizoen 2017.
Ook kunnen wij u het complete race seizoen met of zonder aanschaf van een nieuwe Zilhouette verzorgen.

 

Technische Gegevens Zilhouette
Hoogte: 113 cm
Breedte: 187 cm
Lengte: 409 cm
Gewicht: 750kg (leeggewicht)
Chassis: Links gestuurd FIA/KNAF gecertificeerd chroommolybdeen buizenchassis afgewerkt met zwarte zijdeglans poedercoating
Wielophanging: voor Dubbele A-arm voorwielophanging voorzien van een AST onderstelset bestaande uit instelbare schokdempers met schroefveren.
Wielophanging: achter BMW 325i (E36) achterwielophanging voorzien van een AST onderstelset bestaande uit losse veren en instelbare schokdempers.
Stuurinrichting: Aangepast Ford Rallystuurhuis met een 2.4 ratio
Motoren: 200pk (BMW 325i)/320pk (BMW m3) in de cup alleen 200 pk motoren.
Wielen: 17 inch Motec velgen met Hankook slicks en full wet.
Remmen: ABS met flexibele remleiding uit 1 stuk.
Schijven/klauwen: afkomstig uit een BMW 325i
Brandstof: 60 liter FIA goedgekeurde brandstoftank met interne schuim, catchtank en BOSCH benzinepomp
Veiligheid: FIA goedgekeurd chassis met geïntegreerde rolkooi
FIA goedkeurde (Sparco) stoelen
FIA goedgekeurde gordels
FIA goedgekeurde brandstofcel
FIA goedgekeurde brandblusser